Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015
Αφορμή αυτού του άρθρου είναι μια κουβέντα που είχα με συνεργάτες στο χώρο της εστίασης. Οι επιχειρηματίες στο χώρο αυτό είναι άνθρωποι με μεράκι, που αγαπούν τη δουλειά τους, επενδύουν χρόνο και χρήμα σε αυτή, αλλά παράλληλα είναι επιφυλακτικοί όταν τους προτείνεις καινούργια πράγματα, που τους είναι εντελώς άγνωστα.
Το πελατολόγιο μας είχε και έχει ανθρώπους από το χώρο της εστίασης. Μετά από πολύ κουβέντα καταφέραμε να δώσουμε σε κάποιους από αυτούς να καταλάβουν την αναγκαιότητα να στραφούν σε ενέργειες μάρκετινγκ, ώστε να απογειώσουν τις επιχειρήσεις τους.
Αρχικά όλοι ήταν επιφυλακτικοί (για να μην πω αρνητικοί). Το αποτέλεσμα όμως όταν εφαρμόσαμε αυτά που τους προτείναμε ήταν εκπληκτικό. Κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις, αύξηση των κερδών και καθιέρωση στην συνείδηση των καταναλωτών-πελατών τους, ως κορυφαία επιλογή για το φαγητό τους.
Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, απλά εφαρμόσαμε στρατηγικές και ενέργειες που προστάζουν οι ανάγκες της αγοράς.
Ποιος είναι ο στόχος για κάθε επιχείρηση;
- Να αυξήσω το πελατολόγιο μου
- Να αυξήσω την κατανάλωση του πελάτη
- Να αυξήσω την συχνότητα που έρχεται στο κατάστημα ή παραγγέλνει
- Για να πετύχω τα παραπάνω θα πρέπει παράλληλα να κάνω ενέργειες που θα μου δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Ποιες είναι αυτές; Αρχικά το να υπάρχει μια ενιαία ταυτότητα-εικόνα στο κατάστημα, να έχω ένα πολύ ωραίο φυλλάδιο, να προσέξω τις συσκευασίες μου. Να υπάρχει κοινή εικόνα σε αυτόν που μπαίνει στο κατάστημα και σε αυτόν που παραγγέλνει από το σπίτι. Επίσης να χρησιμοποιώ τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας (π.χ. Facebook) για να αυξήσω την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής μου και παράλληλα να προσελκύσω νέους πελάτες.
Είμαστε χαρούμενοι για τους συνεργάτες μας, οι οποίοι εφάρμοσαν όλα όσα από κοινού σχεδιάσαμε, είδαν άμεσα αποτελέσματα και πλέον έχουν βλέψεις για ακόμα πιο ψηλά.
Αν θέλετε και εσείς να κάνετε την επιχείρηση σας να ξεχωρίζει στο χώρο της εστίασης και να αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Άλκης Πολιουδάκης